Félelem: El fogok hízni

Ne félj leszokni a dohányzásról, Félelem: Krónikus rosszkedvem lesz

Tudod, hogy le kell szoknod a dohányzásról az egészséged érdekében.

Félelem: A szociális életemre negatív hatással lesz

Akkor meg mi tart vissza? Elképzelhető, hogy félsz a ne félj leszokni a dohányzásról, attól, hogy elrontja a hangulatod, vagy hogy nem fog sikerülni. De mi van, ha nem kell feltétlenül így történnie? Itt az ideje, hogy végleg leszámolj a leszokással kapcsolatos félelmeiddel. Itt megvilágosodhatsz: számos ezek közül a félelmek közül egyáltalán nem olyan, mint amilyennek a legtöbben hiszik, úgyhogy semmiképp se hagyhatod, hogy ezek visszatartsanak a leszokástól.

ne félj leszokni a dohányzásról mint figyelemelterelés a dohányzásról való leszokáshoz

Pedig ez nem ne félj leszokni a dohányzásról esetben történik így. Amikor egy ember leszokik az dohányzásról, fellépnek olyan fiziológiai hatások, amik miatt az illető sóvárogni kezd a szénhidrát után.

Néhány jó tanács, mely segíthet a dohányzásról való leszokásban

A nikotin étvágyelnyomó hatású, tehát amikor valaki leszokik, könnyen megnőhet az étvágya. De még ha hízol is, ez általában kilót jelent, nem pedig kilót, amitől az emberek félnek. Ráadásul több mint 50 kilót kellene felszedned ahhoz, hogy nagyobb kárt okozz az egészségednek, mint amennyit segítesz a leszokás okozta előnyökkel.

Az elhízás tipikusan a korai hetekben, napokban történik, amikor leállsz a nikotin bevitelével. Ha nikotinhelyettesítő terápián vagy, és tapaszt vagy rágót használsz, akkor valószínűleg nem sokat tapasztalsz ebből a korai szakaszban bekövetkező elhízásból. És mire leállsz a nikotinnal, jobban oda tudsz majd figyelni a súlyodra. Ha még mindig aggódsz, tegyél azért, hogy megakadályozd az elhízást, és tarts fenn egy testmozgási rutint vagy sétálj sokat!

Félelem: A szociális életemre negatív hatással lesz

Tarts otthon egészséges rágcsálnivalót, és helyettesítsd az üres kalóriákból álló ételeket egészségesekkel, például a mogyoróvajat almával vagy egy kis Cheddar-sajttal és keksszel. Félelem: A szociális életemre negatív hatással lesz Ha vetsz egy pillantást a társkereső hirdetésekre vagy egy online randi oldalon az adatlapokra, szinte mindenki a nem dohányosokat részesíti előnyben.

ne félj leszokni a dohányzásról

Ritkán látni kifejezetten dohányzót kereső hirdetést. Valójában a leszokás fellendítheti a társasági életedet, ugyanis a hajad, a bőröd, a ruháid és az autód nem lesz olyan kellemetlen szagú. Hogyha olyan étterembe, buliba vagy közösségi eseményre mész, ahol nem engedélyezett a dohányzás, kitaszítottként érezheted magad, ha kiküldenek cigizni.

5kritikus hiba, amit ne kövess el, ha le akarsz szokni a dohányzásról

Magyarországon törvény korlátozza a nyilvános helyen történő dohányzást, hiszen a passzív dohányzás rendkívül káros hatással van az egészségre. Azonban a dohányosok egy része egyfajta zárt közösséget alkot és a cigarettázáson keresztül mennyibe kerül a dohányzó mágnesek létre köteléket egymás között.

Ha valaki leszokik, ennek a csoportnak az összetartása veszélybe kerülhet, de ez eltörpül az ember összes szociális interakciójához képest.

dohányzási kezelés vinnytsia-ban hogyan lehet leszokni a dohányzásról és az egorról

Amúgy még segíthet is, ha pár hétig nem találkozol a dohányzó barátaiddal, amíg nem tudod magabiztosan kezelni a leszokást. Összefoglalva: Nehéz egy társasági tevékenység közben olyan helyet találni, ahol szabad dohányozni, és egyre nehezebb más dohányzókat találni, úgyhogy a leszokás hosszútávon egy áldás lehet a szociális életednek. Félelem: A kreativitásom csődöt mond Ha kreatív területen dolgozol vagy valamilyen művészi tevékenységgel kapcsolatos hobbid van, attól félhetsz, hogy a leszokás rossz hatással lesz a kreativitásodra.

Ne félj leszokni a dohányzásról, Néhány jó tanács, mely segíthet a dohányzásról való leszokásban

Azonban semmilyen kutatás nem igazolja, hogy a dohányzás hatással van a kreativitásra. Az egyik nikotinelvonási tünet, hogy nehezen tud tőle koncentrálni az ember, szóval ha megpróbálsz leszokni a dohányzásról, lehet, hogy ez első néhány hétben azt veszed majd észre, hogy sokkal nehezebben tudsz összpontosítani a dolgokra.

Márpedig a koncentrálásnak fontos szerepe van a kreatív munkában. Viszont a csökkent koncentráció egy rövid életű tünet, és sokan ne félj leszokni a dohányzásról sem veszik.

A kreatív típusok, ha egy projekten dolgoznak, gyakran rágyújtanak egy szál cigire.

ne félj leszokni a dohányzásról

Számukra a kreativitás összeforrt a dohányzással. Valójában azonban ugyanolyan mesterműveket fognak tudni produkálni azután is, hogy leszoktak a cigarettáról.

KamaszPanasz — B. Ha leszoktál a dohányzásról: segítség Kapcsolódó cikkek.

  1. Ne félj leszokni a dohányzásról! - 2. rész
  2. Akkor meg mi tart vissza?
  3. A dohányzástól való tiszta légzés eszköze
  4. Tudod, hogy le kell szoknod a dohányzásról az egészséged érdekében.
  5. Pattanások az arcon leszokni a dohányzásról
  6. 10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz Hogyan lehet félni a dohányzásról?