A dohányzás egészségkárosító hatásai

Az egyetlen módja a leszokásnak

May 20, A drogfüggők számára a józanság elérése sokszor egy lehetetlen küldetésként, elérhetetlen célként jelenik meg. Nem számít, ki mennyi ideig és mit használt, mennyire érzi magát tehetetlennek vagy a helyzetét reménytelennek, mert megfelelő támogatással és kezeléssel a változás minden függő számára lehetséges. A segítség rendszerint rendelkezésre áll, csak az egyetlen módja a leszokásnak kell találni.

A gyógyulás felé vezető út gyakran göröngyös, akadályokkal, buktatókkal és kudarcokkal szegélyezett, de tanulva a hibákból, folyton változtatva, bátran és kitartva végig lehet menni ezen az úton. Fontos, ne add fel, még akkor sem, ha már többször próbáltad sikertelenül korábban.

Dudits Józanság Programok

Vedd magadnak a bátorságot, hogy szembe nézz bármilyen típusú függőséggel, s fogadd el ezt a 7 pontot, az egyetlen módja a leszokásnak segíti a gyógyulást. Ezért fontos, hogy ne rögtön a leszokás legyen a cél. Sok ember küzd függőséggel, s sokan buknak bele abba, hogy az akaraterőt tekintik a legfontosabb készségnek a leállásban. A függőségből való felépülés egy hosszú folyamat, amely időt, elkötelezettséget, motivációt és támogatást igényel.

A drogfogyasztás feladása - bármennyire is ellentmondásos - problémát fog okozni az életedben, ez normális, nem kell tőle megijedni. A leállás nem könnyű, s ha a józanodás útjára lépsz az sok mindent megváltoztat.

Érdemes számolni azzal, hogy: stressz helyzetek és érzelmi feszültségek fognak kialakulni, melyeket eleinte nem fogsz tudni kezelni; emberek fognak elhagyni vagy kilépni az életedből; hirtelen sok szabadidőd lesz, amivel nem tudsz mit csinálni; egy darabig nem fogod tudni, mit gondolj magadról.

Az elhatározást tehát érdemes előkészíteni, az egyetlen módja a leszokásnak legalább az alábbi kérdéseket megvizsgálni magadban.

  • Video bemutató a dohányzásról való leszokás egyszerű módja
  • Burnót : dohánypor szippantása orron keresztül tubákolás - tobacco Bagózás: dohánylevél rágása A nikotin[ szerkesztés ] A nikotin egyike a dohánynövény anyagainak.
  • 7 dolog amit tudnod kell, ha le akarsz állni.

Mik azok a dolgok, amelyek igazán fontosak a számodra? Ezeket a kábítószer használat hogyan befolyásolja ma és hosszabb távon?

Lázár dohányzást betiltó terve inkább blöff, mint leszokást segítő csodaszer

Partner, gyerekek, karrier, egészség, utazás, alkotás. Mik lehetnek a leszokás előnyei és hátrányai, mik a jelenlegi állapot örömei és fájdalmai. Hasznos lehet még beszélni valakivel, akiben bízol, hogy Ő hogyan látja a drogozásod és Te magad is megfigyelheted, hogy mikor és mennyit használsz, ezekből is kaphatsz képet arról, hogy a függőség mekkora szerepet játszik az életedben.

Mindenkinek eltérőek az igényei. A kábítószer-függőség kezelésére érdemes olyan személyreszabott programot választanod, ami figyelembe veszi egyéni élethelyzetedet, lehetőségeidet.

A dohányzásról való leszokás és a súlygyarapodás megelőzése

Nagyon fontos, hogy megtaláld azt a programot, ami legjobban illeszkedik hozzád, amiről érzed, hogy segíteni fog. A kezelést addig kell folytatni, amíg szükséges. A függőség az egész életedet befolyásolja, hatással van a kapcsolataidra, munkádra, karrieredre, egészségi és lelki jólétedre egyaránt. A kezelés sikere attól függ, hogy képes vagy-e egy új életmódot felépíteni a kezelés során.

A dohányzásról való leszokás és a súlygyarapodás megelőzése | kisteherkolcsonzes.hu

Az elkötelezettség és a kitartás kulcsfontosságú. A kábítószer-függőség kezelése se nem gyors, se nem egyszerű folyamat.

az egyetlen módja a leszokásnak

Általában a hosszabb és intenzívebb droghasználat, hosszabb és intenzívebb kezelést tesz szükségessé. Természetesen a program hosszától függetlenül az eredményeket neked kell megtartani.

Ezek is érdekelhetnek

Azok a programok jók erre, melyeknek vannak hosszú férje úgy döntött, hogy leszokik a dohányzásról, hogyan segítsen, utókezelési lehetőségei is. Több helyről kérni segítséget. Nem mindig van szükség orvosi felügyeltre a méregtelenítés utáni időszakban vagy a rehabilitáció során. Az ellátás szintjének megválasztásakor - akár egy tanácsadó szakember segítségével - mérlegeld mire van szükséged.

Ez függhet a korodtól, a kábítószer használat előzményeitől és hogy van-e más az egyetlen módja a leszokásnak vagy pszichiátriai betegséged, amit kezelni kell. Az orvosok mellett addiktológiai szolgáltatásokat nyújtanak pszichológusok, szociális munkások, tanácsadók, több egyház is foglalkozik ilyen típusú segítség nyújtással és józanodó társakat is érdemes felkeresni.

Bármilyen kezelési megközelítést választasz is, mellette szükséged van szilárd támogató rendszerre. Minél több pozitív hatás és visszajelzés érkezik a környezetedből, annál nagyobb az esélyed a felépülésre.

A talpra állás nem könnyű, de ha a környezetedben lévő emberek tudnak bátorítani, meghallgatnak, az egyetlen módja a leszokásnak adnak, akkor kevésbé lesz nehéz az utad.

Támaszkodj közeli barátaidra és a családodra - a barátok és családtagok támogatása felbecsülhetetlen érték, ha még nem játszottad el a bizalmukat nagyon sokat tudnak segíteni. Hozzátartozók számára is elérhető többféle tanácsadás vagy családi terápiás lehetőség. Építs józan szociális hálót - Ha az eddigi társadalmi életedben minden a drog körül forgott, akkor szükséged lehet, néhány új józan kapcsolatra.

Fontos, hogy olyan józan barátokat találj, akik támogatják a felépülésedet. Próbálj meg csatlakozni olyan közösséghez, amit nem a közös ivás, drogozás tart össze. Ilyenek lehetnek különféle egyházi csoportok, valamilyen jó ügyért tevékenykedő civil közösségek, sportoló közösségek.

az egyetlen módja a leszokásnak

Jó ötlet lehet önkéntes munkát vállalni és részt venni különféle közösségi eseményeken. Menj el bentlakásos rehabilitációs programra.

  1. Lézeres füst leszokott
  2. Allen Carr módszer - Dohányzás leszokás könnyen
  3. Hogyan segíthet szeretteinek? | NICORETTE®
  4. A dohányzásról való leszokás pontos módja

Ha nincs egy stabil otthonod vagy lehetetlen egy drog mentes lakókörnyezetet kialakítanod, akkor jó választás lehet a rehab. Itt biztonságos környezetben, szakemberek és sorstársak támogatásával élhetsz, amíg meg nem erősödsz a józanságodban. Járj gyűlésekre - Csatlakozz önsegítő csoporthoz és rendszeresen vegyél részt az üléseken.

Emberekkel fogsz találkozni, akik pontosan értik, hogy min mész keresztül, részesülsz a csoport közös tapasztalataiból, a csoport tagjai megmutatják neked, s így láthatod, hogy mások mit tettek azért, hogy józanok maradhassanak. Amikor sikerül elérned, hogy tiszta vagy, számíts rá, hogy szembe kell nézned azokkal az érzésekkel és feszültségekkel, amik annak idején a drogozáshoz vezettek.

A drog abbahagyásával újra felszínre fognak jönni azok a negatív érzések, melyeket éppen a droghasználattal sikerült tompítanod. Mindegy, hogy miért használtál, hogy felejteni akartál vagy csak sorozatos rossz napod volt vagy különféle problémáid tompítására használtad a drogot, ha hosszú távon tiszta akarsz maradni, meg kell értened és megoldanod ezeket a mögöttes kérdéseket.

Az egyetlen módja a leszokásnak a droggal enyhítetted a stressz, a magány, a frusztráció, a harag, a szégyen érzését, most egy egészséges utat kell találnod a szorongásod és a reménytelenséged feloldására. Ez egyedül nagyon nehéz, érdemes ebben is segítséget kérni. Stressz oldás egészségesen A drogozás gyakran egy téves stressz oldási kísérlet. Vannak azonban egészségesebb lehetőségek is arra, hogy hogyan tartsuk a stressz szintjét elfogadható határon belül.

Így lehet könnyen és gyorsan leszokni a dohányzásról

Ezekkel a technikákkal egy külön cikkben fogunk részletesen foglalkozni, most csak néhány tipp. Néhány gyakorlat a stressz gyors enyhítésére Lehet úgy érzed, hogy a drog az egyetlen és leghatékonyabb módja a kellemetlen érzések kezelésének, de ez egyszerűen nem igaz. Nehézségek nélkül meg tudod tanulni, hogy mi működik nálad a legjobban, s ezzel megelőzheted a visszaesést.

A különböző gyors feszültségcsökkentő gyakorlatok közül mindenkinél más működik jobban, a legfontosabb az, hogy megtaláld azt, amelyik neked segít ennek a legjobb módja, hogy kipróbálod.

Fuss, menj le egy konditerembe vagy sétálj egy nagyot. Az edzés fáradtsága endorfint szabadít fel, oldja a streszt és általános jó közérzetet biztosít.

Mozdulj ki otthonról, fedezd fel a napsütés melegét vagy az eső illatát a friss levegőt vagy a város lüktetését.

An Evening Devoid of Nightmares and Dreamscapes - Robot Chicken - Adult Swim

A jóga és a meditáció kiváló lehetőség és mód a stressz megszűntetésére és az egyensúly megtalálására. Játssz egy kutyával vagy macskával, élvezd az állat elfogadó szeretetét, bundájának puha és meleg érintését.

Tegyél fel egy nyugtató zenét. Gyújts meg egy illatos gyertyát vagy füstölőt. Keress egy illatot, ami szép emléket idéz benned. Csukd be a szemed, és képzelj el egy békés helyet, vagy idézz fel egy szép emléket, ami boldogsággal töltött el.

Cigaretta - 4000 kémiai vegyület egyetlen szálban

Add át magad egy csésze gőzölgő tea hangulatának. Nézd meg a kedvenc családi fotóidat. Masszírozd meg a nyakad vagy a vállad. Vegyél egy meleg fürdőt vagy adj egy koncertet a zuhany alatt.

cigaretta tabletták ára

A testednek a lelkednek és az agyadnak is időre van szüksége ahhoz, hogy a működése helyreálljon. A függőség megváltoztatta a gondolkodásod, kapcsolataidat és érzéseidet, ezeket a szervezetednek újjá kell építenie. Ez idő alatt, a kábítószer utáni sóvárgás sokszor nagyon intenzív lehet.

Nikotinevő baktérium segíthet leszokni a dohányzásról

A felépülést támogatja és a sóvárgás kialakulását is csökkenti, ha tudatosan kerülöd egy darabig azokat az embereket, helyeket és helyzeteket, melyek a használatodhoz kötődtek.

Tarts szünetet a drogozó haverokkal. Ne kövesd el azt a hibát, hogy továbbra is azokkal a barátokkal lógsz, akik még drogoznak, helyette vedd körül magad olyan emberekkel, akik támogatják a józanságod és nem jelentenek csábítást a visszacsúszásra.

Kerüld azokat a bárokat, klubokat, helyszíneket, ahol drogoztál. Akkor se fogyassz alkoholt, ha amúgy azzal nincsen gondod. Az alkohol csökkenti a gátlásokat, és rontja az ítélőképességet, ez könnyen vezethet visszaeséshez. Szintén elkerülendő egy ideig minden olyan környezet, helyzet és szituáció, ami a droghasználatra emlékeztet. Ha orvosi ellátást veszel igénybe, tájékoztasd az orvost a drogkarrieredről. Előfordul, hogy orvosi vagy akár fogászati beavatkozásra van szükséged.

Ilyenkor tudasd az orvosoddal az előzményeket, hogy olyan az egyetlen módja a leszokásnak tudjon nyújtani, ami minimális gyógyszer felírással vagy más alternatív gyógymóddal jár. Soha ne szégyelld magad emiatt, nem fogsz megalázó helyzetbe kerülni, ha mégis, akkor keress egy másik orvost.

Légy óvatos a gyógyszerekkel.

Hogyan induljunk el a rendszeres szerhasználatról való leszokás útján Hogyan induljunk el a rendszeres szerhasználatról való leszokás útján A függőségben szenvedők gondolkodását és cselekedeteit sok esetben egyfajta végletesség jellemzi: a dolgokat hajlamosak kizárólag feketének vagy fehérnek látni árnyalatok nélkül ; a cselekedeteiket pedig gyakran a mindent vagy semmit elve vezérli azaz vagy százalékra törekszenek, vagy a kudarctól tartva inkább nem tesznek semmit. Ez a fajta kétpólusú működésmód azonban ritkán célravezető, és kifejezetten megnehezíti a rendszeres szerhasználatról való leszokást.

Maradj távol a gyógyszerek szedésétől, csak akkor szedj, ha feltétlenül szükséges akkor is fokozott óvatossággal. Sok gyógyszer számodra magas visszaélési lehetőséget nyújt, kiemelten ide tartoznak a fájdalomcsillapítók, altatók és szorongáscsökkentő gyógyszerek. Az orvos által felírt az egyetlen módja a leszokásnak is légy kritikus, konzultálj róla másik szakorvossal is.

Ha a gyógyszer szedés elengedhetetlen, soha ne szedj többet a felírt mennyiségnél. Birkózzunk meg a kábítószer utáni sóvárgással A sóvárgást nem lehet elkerülni, ezért meg kell találni a módját, hogy hogyan tudod megszüntetni: Csinálj valamit, ami leköti a figyelmed.

Könnyen leszokni?

Ez mindig és mindenkinél lehet más és más, próbáld ki, hogy nálad melyik működik. Van amikor az olvasás segít, ha van hobbid az is kihozhat a sóvárgás állapotából, nézz meg egy filmet, menj moziba, vagy végezz valami gyakorlatias dolgot menj el futni, kerékpározni, úszni, mosogass el, rakj rendet a lakásban.

Ha valamelyik beválik legközelebb már könnyebben fogod megállítani a sóvárgást. Egy másik hatékony eszköz lehet ilyenkor az evés, de csak óvatosan és egészségesen, könnyen felszedhetsz jó néhány nem kívánt kilót.