A dohányzás

Pipák a dohányzásról való leszokáshoz. Tévhitek a dohányzásról való leszokással kapcsolatban

Tévhitek a dohányzásról való leszokással kapcsolatban

Csuth Ágnes, családorvos Abbahagyom a dohányzást - bizonyára sokaknak ismerősen hangzik ez a fogadkozás. Cikkünkben olvashat néhány tanácsot, melyek megkönnyítik búcsúját a cigarettától.

A dohányzás veszélyei — I. Egészségközpontunk tapasztalt belgyógyász-kardiológus szakorvosa, Dr.

Keressen indokokat! Csak az érheti el a célt, és szokhat le a dohányzásról, aki valóban motivált.

A dohányzás veszélyei – I. rész

Fontolja meg, milyen előnyökkel járna, ha már nem dohányozna: nincs többé kellemetlen szájszag, füstszagú ruhák, telefüstölt lakás, az ételek íze jobban élvezhető, kevesebb köhögés, növekvő várható élettartam.

Mindig tartsa szem előtt ezeket az előnyöket! Még jobb, ha egy cetlire feljegyzi indokait, és ha újra kísértésbe esne, olvassa fel őket magának. Ünnepelje meg a leszokást!

Fejezze ki környezetében is, hogy leszokott a dohányzásról! Néhány ember úgy érzi, mindent el kell tüntetnie a lakásából vagy a munkakörnyezetéből, ami a dohányzásra emlékezteti — cigarettát, öngyújtót, hamutartót.

1. Keressen indokokat!

Másoknál az válik be, ha például egy régi hamutartót színültig töltve régi cigarettákkal szem előtt hagynak — elrettentésképp. Hirdetés 3.

pipák a dohányzásról való leszokáshoz

Kerülje a stresszt! Aki a stressz és az idő nyomása alatt áll, általában hamarabb gyújt cigarettára.

van álma, igen, leszokni a dohányzásról figyelje, hogyan kell könnyen leállni a dohányzásról

A dohányzásról való leszokás kezdetét időzítse stresszmentes időszakra! Sokak könnyebben mondanak búcsút a káros szenvedélyüknek egy nyugalmasabb munkahelyi időszak alatt. A rituálék pótolják a dohányzást! A mottó: Nem lemondani, hanem helyettesíteni! Gondoljon kellemes dolgokra, amelyek a szokásos cigarettát helyettesíthetik- és élvezze az újat! A reggeli cigarettát cserélje egy almára!

10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz

A stresszes szituációban elszívott cigaretta helyett tartson inkább pihenőt, vagy mozogjon 5 percet, vagy tegye vízszintes pipák a dohányzásról való leszokáshoz a lábát! Füstös kocsmák helyett menjen étterembe, stb.

A dohányzásról való leszokás 9 lépése

Kell a dohány? Nikotinpótlás szükséges!

A dohányzás veszélyei – I. rész | Doktor24 Cityzen Egészségközpont

Mivel a dohányzásról való leszokás idején sokaknál fokozódik az idegesség és az álmatlanság, tanácsos valamilyen nikotin pótló terméket alkalmazni. Ezzel az elvonási tünetek és a cigaretta utáni vágy csökkenthető. Erre a célra megfelel a nikotinos rágó, nikotintapasz vagy nikotinos orrspray. Változtasson táplálkozási szokásain! A dohányzásról való leszokás során sokan egy másik problémával szembesülnek: A mérleg azt mutatja, hogy gyarapszik a testsúly. Ezért már az utolsó cigaretta előtt gondolkodjon az étrendjén.

Ugyanis pipák a dohányzásról való leszokáshoz ösztönösen káros pótmegoldáshoz folyamodnak, pl. Kerülje a zsíros és erősen cukrozott élelmiszereket!

10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz

Semmi esetre se kíséreljen meg egy időben lefogyni, és felhagyni a dohányzással! Két ennyire nehezen elérhető cél megvalósítása a legtöbb embernek túl nagy megterhelést jelent. Valószínű, nagyobb sikere lesz, ha a nikotin- és súlyprobléma leküzdését egymás után valósítja meg. Kényeztesse magát!

A dohányzás

A leszokás közben jutalmazza meg magát! Vegyen valóban búcsút a káros szenvedélytől, ez persze nem egyszerű.

a dohányzásról való leszokás hirtelen befolyásolja a szívet

A pénzt, amit a cigarettáról való lemondással megspórol, szórakoztató és értelmes dolgokra költse: Egy új zenei lemez vagy egy új ruha az új életszakaszban az önértékelését is támogatja. Kössön fogadást! A legjobb, ha mindenkinek azt mondja, hogy nem dohányzik.