A 7 Ájurvédikus Tanácsa: Leszokás a dohányzásról…

Asztrológia, hogyan lehet leszokni a dohányzásról

Szerző: Darklady Hogyan szoktam le a dohányzásról? Mi tagadás, gyakran jelezhetnek is ilyen jellegű élményeket. A rossz tapasztalatok ilyenkor általában a lehetőségek túlértékeléséből, torzult valóságérzékelésből, mértéktelenségből, a komfortzónához való ragaszkodásból, pazarlásból fakadnak.

5 tipp, ami segít leszokni a dohányzásról

Megélhetők azonban másképp is. Ebben a tudatosságnak, az önkéntes  áldozathozatalnak kulcsszerepe van. A vélemény fontos. A Tiéd is az. Mielőtt azonban hozzászólnál a Facebook-oldalon közzétett posztokhoz, kérlek tanulmányozd át gondosan a kommentelési etikettről szóló bejegyzést. Ezzel megelőzheted azt a mindkettőnk számára igen kellemetlen helyzetet, hogy hozzászólásod töröljem, vagy le kelljen tiltsalak az oldalról. Az analógiák ismerte is fontos, ugyanis akkor a leghatékonyabb a munka, ha az adott kozmikus elvhez tartozó témákkal kezdünk dolgozni.

  1. 5 tipp, ami segít leszokni a dohányzásról | BENU Gyógyszertárak
  2. A dohányzás hatása az emberre
  3. Az élvezet vezet? (1. rész- Dohányzás) - Napfényes Gyógyközpont
  4. Hogyan szoktam le a dohányzásról ? | Asztropressz - hírek
  5. Mennyire lehet leszokni a dohányzásról
  6. Szerző: Ádám -
  7. A jövedékiadó-emelés miatt az év végére egyes dohánytermékek ára akár forinttal is emelkedhet.

Az olyan asztrológia, mint a túlzott evés — ivás, a dohányzás, vásárlási kényszer, kapcsolati függőség pl. Persze, a hangsúly eltolódik ennek vagy annak az őselvnek az irányába: a Jupiter a túlzásokból, mértéktelenségből, lustaságból fakadó problémákat jelképezi, ételfüggőségnél, vásárlási kényszernél vénuszi- jupiteri hatásokat érdemes keresni, nikotinfüggőség esetén a Vénusz mellett a neptuni befolyás is szembetűnő, alkoholizmus, drogfüggőség esetében asztrológia Neptun még nagyobb szerepet kap, de a vénuszi hatások is megmaradnak, stb.

Mint a szerelmi háromszögekről szóló cikkben már részletesen szó volt róla, a különböző típusú függőségekre való hajlam nem írható le egyetlen asztrológiai sémával, inkább sok különböző, de az asztrológia eszközeivel beazonosítható kombinációról van szó. Ezek a horoszkóp egyéni sajátosságaitól függően változnak. Más bolygókombinációkat — pl. Utóbbiak nem csupán a beteg minta meglétét jelezhetik, hanem annak megtörése, és egészséges alternatívákkal való helyettesítése lehetőségéről is felvilágosítást adhatnak.

A Hold, többek között mint az érzelmi háttér, a napi szokások, zsigeri reakciók, érzelmi minták, a Nap a tudatosság, rálátás, a Merkúr a gondolkozás, a csere, a Marsaz akaraterő, a vitalitás — nagyon gyakran a más bolygóformációk által elnyelt vitalitás -jelölője szintén nagyon fontos szerepet játszik.

Tehát, mint már annyiszor, most is ott tartunk, hogy az adott minta mibenlétéről, az egészségesebb megoldások keresésének mikéntjéről kizárólag egy átfogó horoszkópelemzés adhat felvilágosítást. Nagyon gyakran fordul elő az is, hogy a minta megtörésére egy-egy erőpróbáló tranzit általában SzaturnuszUránusz, Plútó ill.

Ilyenkor valamilyen formában -pl.

asztrológia, hogyan lehet leszokni a dohányzásról

Jó esetben még az események bekövetkezte előtt sikerül olvasni a jeleket: az asztrológiai ismeretek ebben sokat segítenek, de az álmok is figyelmeztetnekgyakran már hónapokkal, sőt évekkel a konkrét történés előtt — ami meglehetősen nagy játékteret ad a szabad akarattal választott forgatókönyveknek.

Itt teszem hozzá, hogy az olyan pótcselekvésszerű megoldások, amikor látszólag teljes gőzzel, adott esetben komoly anyagi ráfordítással dolgozunk a problémán — pl. Saját történetem Fentebb leírtakat illusztrálandó álljon itt saját történetem arról, hogyan segítettek ezek a megfontolások áprilisában abbahagynom a dohányzást. Egy Szűz Jupiter tranzit idején történt.

Az élvezet vezet? (1. rész- Dohányzás)

Akkoriban a Jupiter Annak az időszaknak a történései jól szemléltetik, milyen típusú javítások eszközölhetünk életünkben egy- egy ilyen tranzit folyamán. Természetesen aprólékosan lejegyeztem, illusztráltam és más szinteken is feldolgoztam. Időről — időre most is előveszem; a terítékre került témák egy része ugyanis életre szóló. Születési uralkodómat, a jegy végén álló Plútót koraősszel érte el, amikorra már sikeresen túljutottam a leszokás első, legnehezebb időszakán.

Az ösztönző erőt az akkoriban a 8.

Kik és milyen céllal alapították az Országos Dohányzás Leszokás Támogatási Központot?

Az akkori Szaturnusz — asztrológia egyfelől az egyre nyilvánvalóbb egészségi kockázatokra figyelmeztetett, de azt sem hagyta szőnyeg alá söpörnöm, hogy egy gyárkémény módjára füstölő életvezetési tanácsadó enyhén szólva is hiteltelen.

Mentségemre szolgál, hogy ez még őszén elkezdett praxisom leges-legelejéről való történet. Mellesleg hasonló mondható el a súlyfölösleggel, kapcsolati függőséggel, alkohol-és kábítószer problémákkal hogyan lehet leszokni a dohányzásról más szenvedélybetegséggel küszködő segítő foglalkozásúakról is.

Ilyenkor természetesen nem az kifogásolható, hogy az illetőnek élete korábbi szakaszában ezekkel a témákkal akadt feladata. Éppen attól válik hitelessé, alkalmassá arra, hogy a hozzá hasonló cipőben járóknak is hogyan lehet leszokni a dohányzásról nyújtson, hogy ő maga sikeresen megbirkózott a feladvánnyal. Egész más a helyzet azonban akkor, amikor életét még mindig ilyen jellegű bonyodalmak hatják át, ő pedig ahelyett hogy saját háza táján rakna rendet, a mások portája előtt kezd el söprögetni.

Ádám névjegye

Ilyenkor alapos a gyanú, hogy nem annyira hivatása gyakorlása, mint inkább az önmaga elöli menekülés, a saját realitásaival való szembesülés kerülése a tényleges motiváció. Természetesen az, hogy egy  tanácsadó élete bizonyos szakaszaiban arra az időszakra asztrológia problémákkal szembesül, azoknak tudatában van és legjobb tudása szerint igyekszik is kezelni őket, eközben pedig a mindennapi megélhetését biztosító praxisát is folytatnia kell, nem ez a kategória.

Tisztában voltam a dohányzási mintámmal, valamint a háttérben levő problémámmal is. E kettő tudatosítása elengedhetetlen bármilyen fajta függőségtől való megszabaduláshoz, önmagában azonban nem elég.

Az akaraterő, kitartás, tudatos erőfeszítések, a beteg minta behelyettesítése a vele azonos analógialáncba tartozó egészséges tevékenységekkel ugyanennyire fontosak. A festés szintén a vénuszi — neptuni analógialáncba tartozó tevékenység, az a tény pedig, hogy asztrológia álomképeket, a tudattalan legkézzelfoghatóbb produktumait festem, még inkább bevonja a Neptunt és a Holdat is.

asztrológia, hogyan lehet leszokni a dohányzásról

Maga a motívum számos korábbi álmomban is felbukkant, amelyek egyre egyértelműbben jelezték: komoly bajba kerülök, asztrológia nem szánom rá magam erre a lépésre. Lepke analógiái dióhéjban: lélek, megújulás, újjászületés.

asztrológia, hogyan lehet leszokni a dohányzásról

Gyakori átalakulás — szimbólum, a mély én üzenetének közvetítője. Álmaim fontosabb szereplőit az előtt és azt követően is rendszeresen papírra vetem, ez ugyanis, mint álommunkával foglalkozó bejegyzéseimben már többször szó volt róla Párbeszéd álmainkka l, Az elnyelt életerő visszaszerzése jó hatással van ébrenlétem eseményire is. A leszokás első, mi tagadás, kínkeserves hónapjaiban azonban a rajzolásnak más szerepe is volt. Ahhoz ugyanis, hogy ne akarjak folyamatosan rágyújtani, és szabaduljak egy furcsa, bizsergető ízületi fájdalomtól, amely az első, füstmentes hónapokban folyamatosan kínzott, el hogyan lehet leszokni a dohányzásról foglalnom a kezeimet.

A képek aprólékosan megmunkált Szűz részletei pedig sikeresen terelték el figyelmemet arról, hogy itt volna a következő cigaretta ideje, egyszersmind segítettek huzamosabban koncentrálni is ami, az első nikotinmentes időszakban nagyon- nagyon nehezemre esett fecskefarkú lepke, Később,ben, szintén álmok hatására újra megfestettem a fecskefarkú lepkét.

10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz

Akkor már 5 éve nem gyújtottam rá, elvonási tüneteim réges-rég elmúltak, egyetlen porcikám se kívánta a cigarettát, sőt kifejezetten rosszul éreztem magam dohányosok társaságában. Ez mai napig is így van.

Képes voltam leszokni a dohányzásról leszokni a dohányzásról, mint egészségi állapotról

Bár a modell mindkét esetben ugyanaz volt, egy fecskefarkú a Búvár zsebkönyvekből, engem is megdöbbentett a két kép közötti különbség. Ugyanabban az évben, majd folyamán más és más okokból még néhányszor megfestettem a képet.

Ugyanannak a pozitív álommotívumnak a többszöri megfestése az egészséges minta rögzüléséhez, más jellegű gyógyító, transzformációs folyamatok elindításához is hozzájárul.

Ennek mikéntje egyéni foglalkozások témája. Csak akkor tudatosult bennem igazán, hogy még ez az alkoholhoz, drogokhoz képest ártalmatlannak tartott szer is milyen mértékben folyásolja be, tompítja az érzékelést. A nikotin egyszersmind idegméreg is, a toleranciát már  biokémiai szinten is növeli, így egyre nagyobb dózisú tarthatatlansághoz alkalmazkodunk.

Ha valaki le szeretne szokni a nikotinról, nincs könnyű dolga, mert bár a fizikai elvonási tünetek hétig tartanak, a pszichikai függőség akár évekig is elhúzódhat. Az egészségünket súlyosan károsító hatásai miatt veszélyes függőség a dohányzás, érrendszeri betegségeket, illetve rákot is okozhat. A dohányzásról való leszokást több tényező is nehezítheti. Ilyen például, ha a dohányos eleve kételkedik a leszokás sikerében, ha a környezetben sok az aktív dohányos, ha a dohányzás mellett rendszeresen alkoholt fogyaszt, illetve, ha erősen hisz a dohányzás stresszoldó hatásában, különösen a munkahelyi környezetben. Pedig a dohánymentes élet előnyei már az első napokban jelentkeznek.

A gyakorlatban ezt úgy tapasztalhatjuk meg például, hogy agyonelemzünk egy problémát, de egy milliméterrel sem kerülünk közelebb a megoldáshoz, valamiképpen megrekedtnek, cselekvésképtelennek érezzük magunkat, kifolyik hogyan lehet leszokni a dohányzásról közül a konkrét megoldásokra fordítandó idő. Eközben a felszín alatti feszültség hogyan lehet leszokni a dohányzásról növekszik, és hol indokolatlan dühkitörésekben, hol totális depresszióban, hangulati hullámzásban nyilvánul meg, illetve valamiféle körülírhatatlan, nehezen értelmezhető zaklatottságban, elégedetlenségben.

Okozhat egy fajta általános nyugtalanságot, alvás — zavarokat, rémálmokat- vagy az álmok teljes hiányát mikor mégis, valahogy összetörten, kimerülten ébredünk. Bővebben : Elnyelt vitalitás egy másik fecskefarkú lepke — ből Az önmegfigyelés — szintén a Szűz Jupiter adománya más tekintetben is a segítségemre volt ebben az időszakban.

Persze, asztrológia tranzitok ugyanennyire jók kifejlesztéséhez. Tanulságos volt pl. Az első hat hetet — két hónapot követően persze ez egyre könnyebben ment, végül már napok is elteltek anélkül, hogy egyáltalán eszembe jutott volna, hogy rá kéne gyújtani.

Az egyik, szinte azonnal érzékelhető nagy változást étkezési szokásaimban szintén Szűz analógia tapasztaltam. Bár azelőtt alig fogyasztottam zöldséget, gyümölcsöt, jóformán már az első, cigaretta nélkül töltött nap sóvárogni kezdtem utánuk. Kilószámra faltam a narancsot, almát, salátákat.

Néhány korábbi kedvencemre — pl. Egy év múlva késztetést éreztem a tisztító léböjtkúrák elkezdésére is. Először, ben csak két rövidebb, 12 naposat tartottam, -ban azonban, tavasszal és ősszel egy- egy 21 naposat is sikeresen végigcsináltam.

Amikor úgy gondolja, hogy abbahagyta a dohányzást

Az első 21 napos böjtöt követően mindenfajta erőfeszítés nélkül felhagytam a húsfogyasztással. A -ös böjtöket követően már lényegesen kevesebb húst ettem, mint korábban, de totálisan kiiktatni étrendemből csak a -os böjtöket követően sikerült. Én nem vagyok orvos, ilyen jellegű tanácsokat senkinek nem áll módomban adni. A böjtkúrákra saját felelősségemre, hosszas előzetes tájékozódást követően, komoly belső késztetés hatására vállalkoztam, mert asztrológiai alkatomat, életvitelemet, asztrológia erőnlétemet megfelelőnek találtam rá.

Életemnek abban a szakaszában sokat is segítettek, hozzájárulva testi, lelki, szellemi, energetikai regenerációmhoz. Ez azonban nem jelenti azt, hogy mindenki által automatikusan hogyan lehet leszokni a dohányzásról és járható útról lenne szó. Amikor sétáltam a futástól kezdetben kifulladtam, így akkoriban szóba sem jött vagy úsztam nem éreztem olyan erős kényszert arra, hogy rágyújtsak, mint amikor a négy fal között ücsörögtem.

A dohányzásról le lehet szokni! Hasznos tanácsok a füstmentes élethez

Így aztán jó nagy sétákat Jupiter hogyan lehet leszokni a dohányzásról a friss levegőn. A légzőgyakorlatok, a légzés figyelése ugyanilyen eredményesen csökkentették a nikotinéhséget. Az étkezési szokások átalakításának és a több mozgás beiktatásának köszönhetően könnyebb volt megszabadulni a dohányzás abbahagyását követően felszedett kilóktól is.

Bár a kezdeti ingerlékenység nekem is, környezetemnek is nagyon kellemetlen volt, ez később határozott cselekvéssé hogyan lehet leszokni a dohányzásról. Intuícióim és cselekedeteim között is nagyobb lett az összhang, és sokkal hamarabb, sokkal kevesebbet vacillálva követtem a gyakorlatban is belső felismeréseimet.

A sikeres leszokást követően, bár egy fillérrel sem kerestem többet, pusztán azzal jelentős bevételtöbbletre tettem szert, hogy nem vettem meg a napi két — három csomag cigarettát.

Ennek jó részét régóta időszerű könyvek- elsősorban asztrológia, pszichológia — megvásárlására, illetve különféle regenerációs-és tisztítókúrákra fordítottam. További Szűz analógia de nem csak az, hanem általánosságban is igazhogy a dohányzás abbahagyása hosszabb távon is jó hatással volt egészségemre, állóképességemre, energiaszintemre.

így kell leszokni a dohányzásról